Sol Sabit
  • Euro döviz kuru 4.6425
Enver Çelik

Gazi Olabilmek İçin Kaç Kurşun Daha Yemeliyim

Gazi Olabilmek İçin Kaç Kurşun Daha Yemeliyim....

Selamlar 30.12.1978 bursa doğumluyum evliyim bir oğlum var bursa’da yaşamımı devam ettiriyorum. 1998-1999 yıllarında  1978/1 tertip olarak yaptığım vatani görevimi önce acemi birliği Isparta dağ kom. Okulu makinalı tüfek bölüğünde bindir eziyetle ailemize edilen küfür ve hakaretlerle yediğimiz sebepsiz dayaklarla tamamladım. Usta birliğim kayseri dediğimde anneme telefonda havalara uçmuştu ama ben ona dağıtım iznine gidene kadar Kayseri’yi 15 gün göreceğimi söyleyemedim.

Evet, usta birliğim kayseri 1. Komando tugayı zinci dereydi ve ben hayatımda ilk kez elime aldığım silah çeşitleriyle terörist avlayacaktım bu benim için memnuniyet vericiydi bir o kadarda ürkütücüydü. Kayseri’de 15 günlük oryantasyon eğitimimiz  bitmiş silahları kuşanarak konvoyla Şırnak’a gitme zamanımız gelmişti  uzun bir yolculuktan sonra  Şırnak ikizce ’de bulunan çadırlarla kurulmuş üst bölgemize gelmiştik. tuvalet nerde diye sorduğumuzda bize tarlada bulunan etrafı çadır tuvaletleri banyo nerde dediğimizde Şırnak deresini göstermişlerdi, mevzilerimizin önleri mayın tarlasıydı su aşağıda bulunan dereden çadırlarımızın bulunduğu üst bölgesine pompalanıyor bu arada çeşmeye gelene kadar sıcaktan kaynıyordu ve içilmiyordu şaşırmıştım acaba biz Türkiye’de bulunan Türk askerîmeydik yada başka bir ülkemeydi burası insan hayatı bu kadar mı değersizdi akşam hava karardığında çadırlarımıza yerleşmiş ve uyumak için hazırlanırken çadırımızda bölük komutanının postasında bulunan telsiz sesiyle irkildik telsizin diğer ucunda teslim olmak isteyen 11 kadın terörist gabar dağı eteklerinden aydınlatma mayını patlatıyordu şaşırmıştık hepimiz nereye gelmiştik birbirimizin yüzlerine bakıyorduk o gece sabaha kadar teslim olma işlemi gerçekleşmişti ve bizde takip etmiştik, yavaş yavaş Şırnak’a alışmıştık ve bir gün operasyon var dediler hazırlanın Cudi’ye çıkacağız evet Cudi’ye terörist avına çıkacaktık tam hazırlanırken bir fırtına çıktı ve çadırlarımız uçtu herhâlde operasyon iptal olacak diye düşünürken çadırlarımızı ve üst bölgemizi o şekilde bırakarak aç açına operasyona çıkmıştık yemek çadırımızda uçmuştu çünkü; Şırnak’ta 3 ay süreyle haraketli günler geçirdik ve Van’a göç başladı

Van’a taşındığımızı aileme 1 hafta sonra söylemiştim annem şaşırmıştı çünkü telefonlarımız dinleniyordu annemle konuşurken şerefsizler araya giriyor bize küfürler ediyordu. Van ili Gürpınar ilçesine çadırlarımızı kurmuştuk Van biraz daha güzeldi en azında yanımızdan pınar akıyor soğuk su içebiliyorduk orada da defalarca operasyonlara çıktık sabahları mehter marşıyla uyandığımız zaman operasyon var diyorduk ve günlerden 12, 10, 1998 pazartesi gösterdiğinde yine mehter marşı çalıyordu ve biz mg3 (ağır makineli tüfekçileri) topladılar onun yerine sıfır kutusunda bixi makinalı tüfekleri teslim aldık ve temas muhakkak nidalarıyla Van ili Gevaş ilçesi töreli bölgesine operasyona başladık geceyi mahkûm bir arazide geçirdik ilk defa mahkumda kalmıştık.13.10.1998 sabah gün ağarırken 2 tim a.t(arama tarama ) yaparak operasyonu tamamlayacaktık. Diğer iki tim de bizim güvenliğimizi alacakken birden telsizler karıştı ve bizim 4. Timimiz çatışmaya girdi bizde derhal onlara destek için  hakim tepeye mevzilenmeye başladık mermiler üzerimizden geçiyordu mevzilendik ve karşı tepede bulunan PKK unsurlarıyla çatışmaya başladık yaklaşık 20 dakika sonra emir geldi ve 1.timi aşağı inip yanda bulunan tepeye sıçrama yapmamız söylendi PKK unsurlarını çembere alacaktık hemen harekete geçtik ve 20 kişilik bir timle kayalıklardan aşağı inerek hakim tepeyi almak için harekete geçtik tam sırta sarmıştık ki roket sesiyle irkildik evet yanımıza roket atmışlardı ben ve arkadaşım Kastamonulu devrem murat Alptekin kayaların arkasına mevzilenmiştik ve birbirimize bakarak ne yapalım diye sorduk tim dağılmıştı ve ikimiz onlardan ayrı kalmıştık evet PKK  unsurlarda ikiye ayrılmış çıkacağımız  tepeye de mevzilenmiştiler ve bizi taramaya başladılar bizde karşılık veriyorduk ama diğerlerini de merak ediyorduk sıçrama yapmaya karar verdik ve birbirimizi koruyarak sıçrama yaptık bir tepeciğin arkasına yattım arkadaşlarım 20m ilerde görünüyorlardı ve onların yanına sıçrama yapmaya karar verdim ve sıçradım az sonra şehit olacak olan Cengiz Işık oğlu (Allah mekanını cennet etsin) nun yanına yattım cengiz bana sen niye geldin dedi orası çıplak bir araziydi ve kabak gibi meydandaydık yapacak bir şey yoktu önemli olan oradan çıkmaktı ve cengiz dönerek ne yapalım diye sordum oda 30 m geride dere yatağı olduğunu oraya kadar sürünmemiz gerektiğini söyledi ve sürünmeye başladık tam o arada benim sağ bacağım geri attı şaşırarak bacağıma baktığımda kamuflajımın delindiğini ve kanama olduğunu gördüm vuruldum diye bağırdım kısa süreli bir panik yaparak çantamı sırtımdan çıkararak önüme attım ve kafamı gizlemek istedim sürekli bana çalışıyorlardı bulunduğum yer kan gölü olmuştu ben bacağımı düzeltmek için sağ kolumdan destek almak için yere koyduğumda sağ kolumdan da vuruldum benim etrafıma sürekli mermiler geliyor adeta yerlere saplanıyordu tam o sırada cengiz arkadaşımda yandım anam diye bağırdı yerde kıvranıyordu sabret dedim ama birden ikinci mermiyi de sırtından yedi yerdeyken vücudu olduğu gibi kalktı ve olduğu yere düştü sesi kesildi şehit olmuştu. 1977/2 tertip ’ti ve o gün onun arkadaşları teskereye memleketlerine gitmişlerdi onun 30 gün cezası olduğu için o kadar beni operasyona çıkarmayın demesine rağmen onu operasyona çıkarmışlardı ve şehit oldu.(Allah rahmet eylesin).onu ve beni gören Ömer Seyhan (1977/3) tertip arkadaşı sıçrayarak az ilerimizde olan küçük bir kayanın arkasına yatacaktı ki yandım anam diye bağırdı ve kelime-i şehadet getiriyordu ben artık kendimden geçtim onları düşünüyordum o sırada sağ tarafım yaralı olduğu için soluma yatarak sürünmek istedim ve bir sesle karnımdan duman çıktığını gördüm karnımı açıp baktığımda 3 adet mermi deliği vardı 5 mermi olmuştu ve ben artık ecel terini döküyordum murat arkadaşım bana yardım etmek için gelirken gelmemesini söyleyerek onun nişanlı olduğu için kendisini koruması gerektiğini söyledim ve ben ayağı kalkıp koşucum onun beni korumasını söyledim ve ayağı kalkıp dere yatağına doğru koşmaya başladım tam 15-20 m kadar koştuktan sonra Allah tarafından bana bir ses yat dedi ve yattım yatmamla üzerimden kanas mermisinin geçmesi bir oldu eğer yatmasaydım kafamdan yada sırtımdan vurulacaktım sonra PKK unsurlarına doğru baktığımda yine beni görüyorlardı ve az bir yolum kalmıştı üzerimde bulunan hücum yeleğini de çıkararak süründüm ve kendimi dikenliklere bırakarak 50 m kadar dere yatağına yuvarlandım evet kurtulmuştum ama kanamalar vardı çok üşüyordum az sonra arkadaşım murat yanıma geldi ve yaralarıma tampon ve turnike yaptı 6.5 saat helikopter bekledikten sonra 2 şehit 6 yaralı olarak helikoptere bindirildik. Hala çatışma devam ediyordu ve helikoptere de mermiler atıldı. En ağır yaralı bendim pilot nereye gatayamı götüreceğiz diye sorduğunda yetişmez Van ‘a demişti doktor benden için ve Van askeri Hasta hanesine indi helikopter apar topar beni koşturuyorlardı hastanede ve ameliyata girdim 1, 2 ve 3 diyememiştim uyandığımda yoğun bakımdaydım akşam olmuştu dudaklarımı suyla ıslatıyordu hemşire abla neredeyim dedim  yoğun bakımdasın dedi ve yine uyudum 3 gün yoğun bakımda kalmışım doktor pansumana geldiğinde madalyan hayırlı olsun sana ay yıldız çizdik diyerek karnımdaki yaralardan bahsediyordu baktığımda gerçekten hilal vardı karnımda merminin karaciğere yakın geldiğinden karaciğerde yanma olduğu ve biraz tıraşladık dedi bende teşekkür ettim ama nerden bilebilirdim o doktorun benim karaciğerimde 9 mm mermi unuttuğunu evet maalesef öyle olmuş 45 gün hava değişimi vererek benim kendi kanlı paralarımla aldığım uçak biletimle evime döndüm daha sonra tekrar birliğime dönerek askerliğimi geri hizmette hiçbir şey olmamış gibi tamamladım askerlik bitti sen sağ ben selamet o gün bugündür kimse arayıp sormadı, oğlum iyimisin kötü müsün işin var mı ne yer ne içersin diye inanın beni yediğim kurşunlar değil bu önemsenmemek daha ağır yaralıyor.

Sivil hayatta sorunlarım devam ettiğinden doktora gittim yapılan tetkiklerden sonra bide baktık ki karaciğerimin sol lobunda 9 mm mermi duruyor ve alınması hayati risk ama o gün bugündür 18 yıldır her türlü girişimime rağmen gazilik unvanını alamadım şimdi soruyorum sizlere ben gazi olabilmem için daha kaç tane mermi yarası almam gerekiyor.

ÇOK OKUNAN HABERLER
ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?